Bulviu patiekalai

Bulvių patiekalai – kodėl verta juos valgyti

Lietuviams bulvių patiekalai per amžius buvo patys populiariausi ir gardžiausi. Anuomet bulvės buvo vienas iš dažniausiai vartojamų maisto produktų, kurį buvo galima rasti bene ant kiekvieno stalo. Ir nors toks bulvių populiarumas mūsų šalyje buvo nulemtas to laikmečio situacijos, šiandien bulvių vartojimas yra ne ką mažesnis. Todėl verta pakalbėti apie pagrindinius bulvių privalumus ir tai, kodėl bulvių patiekalai yra tokie vertingi.

  • Kaulai. Geležis, fosforas, kalcis, magnis ir cinkas, esantis bulvėse, padeda išsaugoti tinkamą kaulų būklę, juos sustiprinant. Be to, geležis ir cinkas vaidina labai svarbų vaidmenį kolageno gamyboje. Tuo tarpu fosforas ir kalcis yra svarbūs mūsų kaulų struktūrai. Jie taip pat yra būtini siekiant subalansuoti du mineralus tinkamai kaulų mineralizacijai.
  • Kraujo spaudimas. Mažesnis natrio kiekis turi įtakos ir tinkamam kraujo spaudimui, tačiau taip pat yra svarbu padidinti kalio suvartojimą. Kalis yra labai svarbus elementas, kuris turi tiesioginės įtakos mūsų kraujospūdžiui. Kalis, kalcis ir magnis yra randami bulvėse, todėl reguliarus bulvių vartojimas gali padėti mūsų organizme atstatyti tinkamą vitaminų ir mineralų kiekį.
  • Širdis. Bulvėse esančios skaidulos, kalis, vitaminas C ir B6 padeda sustiprinti mūsų širdies sveikatą. Bulvėse yra didelis kiekis skaidulų, kurios sumažina cholesterolio kiekį kraujyje, o tai tiesiogiai sumažina ir širdies ligų riziką.
  • Uždegimas. Cholinas yra labai svarbi ir universali medžiaga, randama bulvėse. Ji padeda raumenims, nuotaikai, gerina protinę veiklą ir atmintį. Be to, cholinas išsaugo tinkamą ląstelių membranos struktūrą, padeda lengviau perduoti nervinius impulsus, leidžia efektyviau absorbuoti riebalus ir kt.
  • Vėžys. Bulvėse yra folatų. Jie gali padėti sumažinti įvairių rūšių vėžio tikimybę. Atliktų tyrimų duomenimis nustatyta, kad žmonės, kurie dažniau vartojo bulves, rečiau sirgdavo vėžiu. Be to, bulvėse esantis vitaminas C ir kuercetinas atlieka ir priešuždegiminę funkciją, apsaugant ląsteles nuo laisvųjų radikalų neigiamo poveikio.

Taigi, yra labai daug įvairių privalumų, kuriais pasižymi bulvės. Pastarieji tikrai nėra vieninteliai. Todėl jei iki šiol manėte, kad bulvių patiekalai nėra tinkamas pasirinkimas, pats metas tokį požiūrį pakeisti.