Sportas – padeda ar kenkia?

pratimaiGalbūt jau ne kartą esate girdėję, kad sportas yra sveikata. Tačiau ar girdėjote taip pat sakant, kad sportas atima sveikatą? Tiek vienas, tiek ir kitas teiginys yra visiškai teisingas. Taigi, turbūt įdomu, kaip tai įmanoma?

Visų pirma, reikia suprasti, koks yra sporto tikslas. Kaip žinia, kiekvienas iš mūsų esame labai skirtingi, todėl ir mūsų siekiai bei lūkesčiai labai skiriasi. Būtent todėl sporto sąvoka ir priežastys, kodėl yra sportuojama, kiekvieno žmogaus atveju yra labai skirtingi.

Vieni į sportą žvelgia kaip į aktyvų ir sveiką gyvenimo būdą, padedantį sustiprinti raumenis, sutvirtinti kūną ir padailinti kūno linijas. Kiti sportui didesnį dėmesį skiria tik tuomet, kai nori atsikratyti papildomų kilogramų. Tuo tarpu tretiems sportas yra visas gyvenimas – dažniausiai tai yra profesionalūs sportininkai, kuriems tai taip pat yra ir darbas bei pagrindinis pragyvenimo šaltinis.

Todėl atsižvelgiant į tai, reikėtų vertinti ir pradžioje minėtus teiginius. Jei fizinės veiklos pratimai yra atliekami siekiant sutvirtinti savo kūną, gauti daugiau energijos ir būti žvalesniems – žinoma, kad tai suteiks mums daugiau jėgų ir sustiprins sveikatą. Tačiau jei sportuojame profesionaliai ir tai darome kiekvieną dieną bent po šešias ar aštuonias valandas, o varžybos, kuriose dalyvaujame, yra labai dažnos ir pakankamai pavojingos, suprantama, kad tai gali kelti pavojų mūsų sveikatai.

Kita vertus, tai, kas tinka vienam, gali visiškai netikti kitam. Be to, galbūt vieniems profesionaliems sportininkams per visą karjerą pasiseka išvengti traumų, o kitiems su tokiais nemalonumais tenka susidurti pakankamai dažnai. Tą patį galima pasakyti ir apie mėgėjiškai sportuojančius žmones – jei sportuojama bus pakankamai neatsargiai ir neatsižvelgiant į pagrindines taisykles, padedančias išvengti įvairių traumų, tuomet taip pat padidės tikimybė, kad anksčiau ar vėliau teks susidurti su tam tikrais sveikatos negalavimais. Todėl visuomet rekomenduojama sportuoti labai atsakingai ir apgalvotai. Jei to nepamiršite, galite neabejoti, kad sumažės traumų rizika ir galėsite kur kas efektyviau ir produktyviau tobulinti savo kūno linijas bei stiprinti savo sveikatą.